Неділя, 19.05.2019, 11:27
Вітаю Вас Гість | RSS

Опорний заклад "Ланнівська ЗОШ І-ІІІ ступенів"

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Першокласники

Наказ на зарахування учнів до 1класу

До уваги батьків майбутніх першокласників

     Усне мовлення дитина опановує перед школою, а писемним їй ще належить оволодіти. Чим краще буде розвинуте усне мовлення, тим легше буде дитині опанувати читання та письмо.

     Батькам слід знати, що до п’яти років у дітей формується вимова всіх звуків рідної мови. Якщо  у  вашої  дитини  в  5  років  спостерігається  порушення  звуковимови,  необхідно  терміново  звернутися  за  допомогою  до  логопеда.

     У багатьох дітей часто спостерігається нерізко виражене відставання у мовленнєвому розвитку, яке в дошкільному віці зазвичай не привертає уваги батьків. Дуже важливо виявити недоліки мовленнєвого розвитку та виправити до початку навчання дитини грамоти.

     Однією з необхідних умов опанування грамоти є чітке розрізнення дитиною всіх звуків на слух. Запис будь-якого слова передбачає вміння  визначити кожен звук та склад слова по черзі і позначити їх відповідними буквами. Якщо ж деякі звуки малюкові здаються однаковими, то йому буде важко вибирати під час письма букви, відповідні цим звукам. Наприклад, у разі нерозрізнення на слух пари звуків [т]-[д] дитина не знатиме, яка перша буква-Т чи Д має написана в словах «тополя», «доля» і т.п.

     Для перевірки слухової диференціації звуків доберіть картинки на яких зображення відрізняються лише одним приголосним звуком, який слід перевірити (наприклад: коса-коза,  лак-рак,  палка-балка, холод-голод, тачка-дачка і т.д.).  Нерозрізнення дитиною деяких звуків на слух є основною причиною їх заміни в усному мовленні, а надалі – й на письмі.

     Пропоную деякі ігри, що стануть вам у пригоді.

Гра «Впіймай звук»

     Дорослий чітко промовляє слова, а малюк плескає в долоні, коли почує заздалегідь визначений звук.  

Гра «Уважні вушка»

     Дорослий знайомить дітей з назвами парних картинок:

КИТ – КІТ                      ЛИС - ЛІС

СУК – СІК                      СИН - СОН

Потім роздає картинки дітям. Далі запитує: «В кого кит, а в кого кіт? В кого

лис, а в кого ліс?. Діти піднімають відповідні картинки.

Гра «Який склад зайвий?»

      Дорослий називає ряд складів, наприклад: «на-на-на-па». Діти визначають, який склад був зайвий.

Потім складові ряди ускладнюються, наприклад: «та-то-та-та», «ха-га-ха-ха», «па-ба-па-па».

Гра «Ланцюжок

      Дорослий називає слово. Кожний учасник гри називає слово на той звук, який був останнім в слові.

Таким чином дитина не тільки виділяє останній звук в слові, а й добирає слово, в якому цей звук буде на першому місці.

Бажаю успіху!

 

 

 

Інформація  від логопеда

Профілактика  і  корекція  дзеркального  письма  у  дітей  старшого  дошкільного  віку та молодших  школярів.

Оптична дисграфія – це один із видів дисгафій, що пов’язана з порушенням розвитку зорового гнозису, аналізу та синтезу просторових уявлень і виявляється в замінах і спотвореннях букв на письмі. Одним із проявів оптичної дисграфії є дзеркальне письмо.

 Дзеркальне  письмо – письмо  справа наліво з дзеркальним  зображенням  чи перевертанням букв і цифр.

          
 

 

 

 

Причини:

1.   Несформованість зорово-просторових уявлень.

2.   Порушення  зорового сприймання.

3.   Прихована або явна ліворукість.

Наслідки:

-        зниження якості письма;

-        зниження якості читання;

-        труднощі в навчанні грамоті.

Поради:

для корекції дзеркального письма в домашніх умовах можна використовувати такі вправи:

1.Закреслити неправильно написані букви серед інших букв.

2.Чим подібні пари букв С-Є, Ш-Щ, Ц-Щ, Ї-І, Б-В, В-Р, Р-Ь,

Д-Л, Е-Ш, Х-Ж, Г-Т.

3.Знайти слово заховане серед букв (наприклад: уприьтлошасмад - лоша).

4.Вставити замість голосної чи приголосної букви риску в слова. Прочитати слова, уявляючи цю букву (наприклад: прочитати слова, уявляючи замість рисочки букву а: лип-; с-док;  м-м-  і т.д.).

5.Читати слова з недодрукованими буквами (закривається нижня чи верхня частина слова).

6.З поданих букв скласти слово. Наприклад: о,а,к,м,р – комар.

7.Робота з деформованим реченням (наприклад: в, діти, ліс, пішли – Діти пішли в ліс.).

8.Читати перевернуті тексти. Текст повертається на 180 градусів. Дитина читає текст, рухаючи очима справа наліво.

9.Кожний день переписувати по 3-5 речень із любого тексту з послідуючим аналізом помилок.

10. Ігри та вправи на розвиток дрібної моторики пальців рук

(конструктори з дрібними деталями, шнурівки, ліпка, лабіринти та інш.).

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Copyright MyCorp © 2019